po rozpoznaniu, na posiedzeniu niejawnym w dniu 12 października 2022 r., skargi konstytucyjnej F.T. o zbadanie zgodności:
1) § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 października 2016 r. w sprawie ponoszenia przez Skarb Państwa
kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej przez adwokata z urzędu (Dz. U. poz. 1714) w zakresie, w jakim różnicuje sytuację
majątkową (wynagrodzenie) pełnomocnika w razie jego wyznaczenia przez sąd z urzędu oraz w razie występowania jako podmiot
reprezentujący stronę z wyboru, z art. 64 ust. 2 w związku z art. 92 ust. 1 zdanie pierwsze Konstytucji,
2) § 4 ust. 2 rozporządzenia powołanego w punkcie 1 w zakresie, w jakim przy ustalaniu opłaty w wysokości wyższej, niż określona
w § 4 ust. 1 rozporządzenia powołanego w punkcie 1, nie uwzględnia zmiany siły nabywczej pieniądza jako elementu określającego
adekwatność nakładu pracy adwokata, a także w zakresie, w jakim przy ustalaniu opłaty w wysokości wyższej, niż określona w
§ 4 ust. 1 rozporządzenia powołanego w punkcie 1, określa kwotę podwyższenia na 150% dla pełnomocnika w razie jego wyznaczenia
przez sąd z urzędu, podczas gdy pełnomocnik reprezentujący stronę z wyboru może otrzymać podwyższenie wynagrodzenia podstawowego
w wysokości 600% przy zastosowaniu tych samych kryteriów, z art. 64 ust. 2 Konstytucji,