po wstępnym rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym skargi konstytucyjnej […] Spółka Akcyjna z siedzibą w T. w sprawie zgodności:
1) art. 29 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202, ze zm.) rozumianego ,,w
ten sposób, że nie każde wykonywanie robót budowlanych polegających na instalowaniu tablic lub urządzeń reklamowych zwolnione
jest z obowiązku uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, a dla oceny zastosowania przepisu znaczenie mają cechy urządzenia
takie jak jego gabaryty (masa, wielkość, bezpieczeństwo) oraz trwałość związania z gruntem, stanowiące nieskonkretyzowane
kryteria pozaustawowe nieobjęte brzmieniem tego przepisu”;
2) art. 3 pkt 3 ustawy – Prawo budowlane, rozumianego ,,w ten sposób, że o tym, czy tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe
jest trwale związane z gruntem, a w konsekwencji stanowi budowlę decydują pozaustawowe cechy tej tablicy reklamowej lub urządzenia
reklamowego takie jak gabaryty (tj. wielkość, masa), bezpieczeństwo, a nie fizyczne, trwałe związanie z gruntem (wsparcie
na fundamencie)”, z art. 2, art. 7, art. 21 ust. 1 w związku z art. 64 ust. 1-3, art. 20 w związku z art. 22 oraz z art. 32
ust. 1-2 w związku z art. 22 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej,