Przedmiotem skargi konstytucyjnej, w myśl art. 79 ust. 1 Konstytucji RP, jest wniosek o zbadanie zgodności z Konstytucją aktu
normatywnego. Zaskarżone przepisy tego aktu powinny być podstawą orzeczenia o prawach i wolnościach skarżącego. Rozpoznanie
skargi konstytucyjnej następuje na zasadach określonych w ustawie o Trybunale Konstytucyjnym, która określa nie tylko wymogi,
jakie powinna spełniać skarga konstytucyjna, ale określa również sytuację, w których postępowanie wszczęte na skutek złożenia
skargi powinno zostać umorzone. W myśl art. 39 ust. 1 pkt 1 ustawy o TK umorzenie postępowania następuje, gdy wydanie orzeczenia
jest niedopuszczalne lub zbędne. Właśnie z taką sytuacja mamy do czynienia w niniejszej sprawie w odniesieniu do art. 47931 § 3 k.p.c. Konstytucyjność tego przepisu była już badana przez Trybunał Konstytucyjny. W wyroku z 12 czerwca 2002 r. o sygn.
P 13/01 Trybunał Konstytucyjny orzekł, iż: „Art. 47931 ustawy z 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego: 1) jest niezgodny z art. 78 w związku, z art. 176 oraz z art.
2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej przez to, że ustalając katalog rozstrzygnięć zawierających zarówno cechy postępowania
pierwszoinstancyjnego, jak i odwoławczego uniemożliwia właściwą kontrolę instancyjną, pozbawiając stronę apelacyjnego środka
odwoławczego od orzeczenia Sądu Antymonopolowego wydanego w pierwszej instancji; 2) nie jest niezgodny z art. 32 ust. 1 Konstytucji
Rzeczypospolitej Polskiej” (OTK ZU nr 4/A/2002, poz. 42). Domaganie się przez skarżącą ponownego zbadania zgodności z Konstytucją
tego przepisu należy uznać za bezprzedmiotowe, a wydanie w tym zakresie orzeczenia za zbędne. Nie wyklucza to natomiast badania
zgodności z Konstytucją art. 47928 § 3 i art. 47935 § 2 k.p.c.