po wstępnym rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym skargi konstytucyjnej M.J.Z., J.Z., B.Z.F. oraz W.P. o zbadanie zgodności:
1) art. 24a ust. 1 i art. 23 ust. 2 w związku z art. 24a ust. 4 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o szczególnych zasadach usuwania
skutków prawnych decyzji reprywatyzacyjnych dotyczących nieruchomości warszawskich, wydanych z naruszeniem prawa (Dz. U. z
2021 r. poz. 795), „poprzez to, że przyznają Komisji do spraw reprywatyzacji nieruchomości warszawskich kompetencję do nakazania,
w drodze postanowienia, wpisu w księdze wieczystej ostrzeżenia o podjęciu czynności sprawdzających, o których mowa w art.
15 ust. 1 tej ustawy, a które z chwilą wydania, stanowi podstawę wpisu ostrzeżenia w księdze wieczystej – bez dostatecznie
jasnego i precyzyjnego uregulowania podstaw ustanowienia przez Komisję tego rodzaju zabezpieczenia na etapie prowadzenia przez
Komisję wspomnianych czynności sprawdzających”, z art. 31 ust. 3 i art. 2 w związku z art. 64 ust. 3 Konstytucji Rzeczypospolitej
Polskiej,
2) art. 6268 § 2 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1575, ze zm.) „w zakresie,
w jakim pozbawia uczestników postępowania w przedmiocie wpisu ostrzeżenia o podjęciu przez Komisję do spraw reprywatyzacji
nieruchomości warszawskich czynności sprawdzających – możliwości poddania merytorycznej kontroli sądu wieczystoksięgowego
zasadności wydanego na podstawie art. 24a ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o szczególnych zasadach usuwania skutków prawnych
decyzji reprywatyzacyjnych dotyczących nieruchomości warszawskich, wydanych z naruszeniem prawa (Dz. U. z 2021 r. poz. 795)
postanowienia Komisji do spraw reprywatyzacji nieruchomości warszawskich, nakazującego wpis tego ostrzeżenia, które według
art. 23 ust. 2 w zw. z art. 24a ust. 4 tej ustawy, z chwilą jego wydania stanowi podstawę tego wpisu”, z art. 78 w związku
z art. 31 ust. 3 Konstytucji,