Trybunał Konstytucyjny zważył, co następuje:
1. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 30 listopada 2016 r. o organizacji i trybie postępowania przed Trybunałem Konstytucyjnym
(Dz. U. z 2019 r. poz. 2393; dalej: u.o.t.p.TK) wniosek złożony przez podmiot, o którym mowa w art. 191 ust. 1 pkt 3-5 Konstytucji,
Prezes Trybunału kieruje do wyznaczonego przez siebie sędziego Trybunału w celu wstępnego rozpoznania na posiedzeniu niejawnym.
Trybunał bada, czy wniosek spełnia wymagania przewidziane w art. 47 i art. 48 u.o.t.p.TK, czy nie jest oczywiście bezzasadny
(art. 61 ust. 4 pkt 3 u.o.t.p.TK), a w szczególności, czy zaskarżony akt normatywny dotyczy spraw objętych zakresem działania
wnioskodawcy (art. 191 ust. 1 pkt 3-5 w związku z art. 191 ust. 2 Konstytucji).
2. Wnioskodawca, stosownie do art. 48 ust. 2 pkt 1 u.o.t.p.TK, dołączył do wniosku uchwałę nr VII/103/2019 z 25 czerwca 2019
r w sprawie skierowania wniosku do Trybunału Konstytucyjnego o stwierdzenie niezgodności niektórych przepisów ustawy z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych [Dz. U. z 2019 r. poz. 1282; dalej: ustawa o pracownikach samorządowych]
z przepisami Konstytucji RP a także z ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi, których ratyfikacja wymagała uprzedniej zgody
wyrażonej w ustawie (dalej: uchwała). Stanowi ona podstawę wszczęcia niniejszego postępowania.
3. Trybunał stwierdza, że uchwała została podjęta przez uprawniony organ oraz w trybie wynikającym z obowiązujących przepisów.
Wniosek jest tożsamy treściowo z powołaną w pkt 2 uchwałą. W § 1 uchwały wyraźnie wskazano wzorce kontroli, tj. art. 165 ust.
2 Konstytucji oraz art. 4 ust. 2 Europejskiej Karty Samorządu Terytorialnego sporządzonej w Strasburgu dnia 15 października
1985 r. (Dz. U. z 1994 r. Nr 124, poz. 607). Uchwała precyzuje także przedmiot kontroli, którym uczyniono art. 36 ust. 5 ustawy
o pracownikach samorządowych w zakresie, w jakim pozbawia on Radę Gminy możliwości przyznania wójtowi dodatku specjalnego,
skoro jest on również pracownikiem samorządowym i tym samym przysługuje mu wskazany w tym przepisie dodatek specjalny.
4. Trybunał uznaje, że analizowany wniosek jest należycie uzasadniony. Zawiera w szczególności wskazanie okoliczności, które
wnioskodawca uznaje za przesądzające o niekonstytucyjności zaskarżonego przepisu.
W tym stanie rzeczy Trybunał Konstytucyjny stwierdza, że należało postanowić jak w sentencji.