po wstępnym rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym skargi konstytucyjnej J.K. w sprawie zgodności:
1) art. 15 ust. 9 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2020 r. poz. 955) „w zakresie, w jakim nie przewiduje
delegacji do określenia w drodze rozporządzenia wykazu stanów chorobowych i zaburzeń funkcjonowania innych niż psychologiczne,
wykluczających możliwość wydania pozwolenia na broń, rejestracji broni, biorąc pod uwagę uniemożliwienie wydania pozwolenia
na broń lub karty rejestracyjnej broni pneumatycznej osobom niedającym rękojmi bezpiecznego posługiwania się bronią” z art.
2 i art. 32 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej;
2) art. 15j ust. 7 i 8 w związku z art. 15i ust. 1 i w związku z art. 15h ust. 7 w związku z art. 18 ustawy wymienionej w
punkcie pierwszym „w zakresie, w jakim:
a) wyklucza możliwość weryfikacji przez organy Policji orzeczeń lekarskich i psychologicznych, które zostały wydane w trybie
odwoławczym;
b) nie przewiduje instrumentów pozwalających na wzruszenie ostatecznych orzeczeń lekarskich lub psychologicznych;
c) uniemożliwia dokonanie kontroli instancyjnej orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego, wydanego w oparciu o art. 15h
ustawy o broni i amunicji”
z art. 2, art. 78 w związku z art. 31 ust. 3 Konstytucji;
3) art. 20 w związku z art. 15h ust. 7 i w związku z 18 ust. 1 pkt 2 ustawy wymienionej w punkcie pierwszym w zakresie, w
jakim pomijają wprowadzenie adekwatnego środka odwoławczego z art. 45 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 Konstytucji.